Jesienny spacer. Jak się ubrać w chłodne dni?

To, że za oknem jest zimno, nie oznacza wcale, że wychodząc na jesienny spacer lub trening na świeżym powietrzu musimy marznąć. Niskie temperatury i deszcz albo śnieg odstraszają przede wszystkim dlatego, że kojarzą nam się z nieprzyjemnym odczuciem zimna. Możemy temu bardzo łatwo zaradzić, odpowiednio się ubierając. Odpowiednio, czyli jak? Zobaczmy!

Jesień i zima wcale nie muszą, a nawet nie powinny być czasem bez aktywności fizycznej. W naszym klimacie czekając na warunki idealne, narażamy się na brak ruchu na zewnątrz przez większość roku. Co więc zrobić, by odczarować tę złą, niedobrą jesień i zimę? Jak się ubrać, by czerpać przyjemność z aktywności na świeżym powietrzu i się nie przeziębić?

Warstwy na jesienny spacer – babcia miała rację

Niejedna babcia powtarzała, że w chłodne miesiące należy ubierać się na tzw. cebulkę. Miała wówczas na myśli oczywiście warstwy. Poza niezbędnymi akcesoriami, takimi jak czapka, rękawiczki i chusta lub komin by chronić szyję, najistotniejszy jesienią i zimą jest warstwowy ubiór.

Kiedy mamy w zamiarze jesienny spacer, trucht czy marsz z kijkami nordic walking, należy pamiętać, że to ta pierwsza, przylegająca do ciała warstwa będzie odprowadzać wilgoć. Musi ona zatem ściśle przylegać. Można skorzystać z łatwo dostępnej bielizny termicznej, która świetnie sprawdza się podczas aktywności i dodatkowo wykonana jest z przyjemnego dla ciała materiału.

CZYTJ TAKŻE: Spacer jako aktywność fizyczna. Jakie ma zalety i wpływ na zdrowie?

Warstwa pośrednia, to ta, której zadaniem jest ocieplić nasz organizm. Wygodna, niekrępująca ruchów bluza idealnie sprawdzi się w tej roli. Zadaniem zewnętrznej warstwy jest z kolei ochrona przed deszczem, wiatrem czy śniegiem. Różnego rodzaju kurtki, windstopery czy kamizelki poradzą sobie z trudnymi czynnikami pogodowymi. Materiały przeciwdeszczowe skutecznie ochronią nas przed tym, co zniechęca do wyjścia i odkryjemy, że nawet trucht lub spacer w deszczu mogą przynieść nie tylko wiele korzyści dla zdrowia, ale też dużo przyjemności.

Sposoby na mróz

Jeśli temperatury są już naprawdę niskie, a jesienny spacer zmienia się w małą zimową wyprawę, należy pamiętać też o ocieplanych spodniach. Najlepiej sprawdzają się legginsy, gdyż przylegają do ciała i zatrzymują ciepło. Ważne też, by zakładać grubsze skarpety i koniecznie zakrywać kostki i ścięgna Achillesa. Mimo, że drobne, takie nieogrzane przestrzenie nie tylko potęgują odczucie zimna i czynią spacer czy trening mniej przyjemnym, ale mogą także przyczyniać się do kontuzji.Jeśli pada śnieg lub deszcz, bardzo pomocna jest czapka z daszkiem. Zakładając ją pod ciepłą czapkę chronimy twarz przed opadem. Nie grozi nam więc wyziębienie skóry, jest też przyjemniej, bo padający śnieg nie drażni i nie ogranicza widzenia. Jeśli o skórze mowa, konieczne są też krem do twarzy oraz pomadka do ust dla ochrony przed zimnem i wiatrem.

Nawodnienie podczas jesiennego spaceru

Jeśli wybierasz się na dłuższy spacer lub na trening, pamiętaj o piciu. Podczas jesiennych spacerów i aktywności zimą często zapominamy o uzupełnianiu płynów. Nie dajmy się zwieść mniejszemu odczuciu pragnienia w niskich temperaturach. Miej ze sobą pas na bidon lub po prostu małą buteleczkę wody w dłoni. Napój będzie zimny, pij więc małymi łyczkami.

CZYTAJ TAKŻE: Woda – nawilżanie, nawadnianie i odżywianie. Jak i ile pić?

Koniec w wymówkami. Nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiednie ubranie 😊
Skompletuj więc niezbędną odzież i akcesoria i ruszaj! Ruch to zdrowie i potrzebujemy go przez cały rok!

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej