Słodkie i zdrowe? Czy to połączenie jest możliwe, jeżeli chcemy przestrzegać zasad zdrowego odżywiania?

Oczywiście, że tak. Żeby jednak skutecznie poprawić sobie humor bez naruszania zdrowej diety, warto wiedzieć, na jakiej bazie produktów przygotować smaczne grzeszki. Na ratunek przychodzi nam dieta roślinna i produkty bogate w tryptofan, aminokwas biorący udział w wytwarzaniu serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Naturalną słodycz dają przede wszystkim owoce, świeże, a jeszcze bardziej suszone. Owoce, które mają sporo fruktozy, czyli naturalnej słodyczy, a dodatkowo są bombą tryptofanu to banan i suszone daktyle. Aminokwas ten znajdziemy również w orzechach, pestkach dyni, słonecznika i sezamie.

Rola czekolady w zdrowym odżywianiu

Czekolada jest naszym ulubionym antydepresant. Zawiera magnez wspomagający wchłanianie tryptofanu.

Ale ile musi mieć kakao czekolada, żeby była uznana za zdrową? 
Minimum 70%

Ze wszystkich wymienionych składników można przygotować np. bakaliowe kulki, które są tak słodkie, że nie da się ich zjeść za dużo i nasza zdrowa dieta na pewno nie ucierpi, a nawet zyska. Tryptofan znajduje się również w aldze spirulina. Aminokwas ten oprócz magnezu, do wchłaniania potrzebuje witaminy C oraz witamin z grupy B. Dlatego też na poprawę nastroju i dla odżywienia organizmu warto zrobić owocowy koktajl z dodatkiem zielonej algi i płatków owsianych, które dodatkowo zawierają błonnik pokarmowy spowalniający wchłanianie cukrów. Zdrowo poprawią nam nastrój również ciasta na bazie mąki orkiszowej, kakao, owoców i naturalnych słodzików np. ksylitolu czy stewii. Polecam szczególnie chlebek bananowy. Wszystko jednak zależy od naszego nastawienia do tego, że zdrowe jedzenia jest smaczne i sam fakt dbania o siebie odżywczymi produktami zapewni nam energię i dobry humor.

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej