Czy aktywność fizyczna jest Ci do szczęścia potrzebna?

Jest! I chociaż wielu z nas szczerze wierzy w to, że to lenistwo uszczęśliwia, niestety naukowe fakty temu przeczą. Zdrowy styl życia nieodłącznie wiąże się z ruchem i świeżym powietrzem. Bez względu na to jaką formę aktywności fizycznej wybierzesz – czy będzie to spacer, trucht czy zabawa z dziećmi zawsze możesz liczyć na poprawę samopoczucia, złapanie dystansu do otaczającej Cię rzeczywistości i… wiele więcej.

Jeśli zdarzało Ci się regularnie ruszać, to na pewno odczułeś na własnej skórze dobroczynne działanie endorfin, które uaktywniają się w organizmie podczas treningu. Te wyjątkowe hormony szczęścia działają relaksująco, przeciwbólowo i antystresowo, co sprawia, że aktywność fizyczna w naturalny sposób przywraca nam radość z życia. Jakie jeszcze inne benefity da Ci codzienna dawka ruchu?

Wzmocnienie poczucia własnej wartości

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z dobroczynnych właściwości regularnych ćwiczeń fizycznych na nasze ciało. Jednak aktywność fizyczna ma również bardzo pozytywny wpływ na naszą psychikę. Dzięki temu, że podejmujesz kolejne wyzwania – wybierasz schody zamiast windy, decydujesz się na spacer zamiast zasiąść przed telewizorem, czy też idziesz pobiegać do parku, budujesz pewność siebie i poczucie własnej wartości. Za każdym razem, kiedy wygrywasz ze swoim lenistwem i odsuwasz na bok kolejne wymówki pokonujesz swoje słabości i wiesz, że możesz osiągnąć więcej. Małymi kroczkami dążysz do celu, a to w dłuższej perspektywie daje ogromną satysfakcję i poprawę samopoczucia. Budujesz swoją siłę i hart ducha, które przydają się nie tylko podczas ćwiczeń, ale i w codziennym życiu.

Aktywność fizyczna naturalny sposób na stres

Sport nie tylko uszczęśliwia, ale też pozwala… odpocząć. Dzięki aktywności fizycznej możesz doskonale pobudzić swoje krążenie, co sprawi, że Twoje komórki i tkanki zostają odpowiednio dotlenione. W rezultacie wszystkie organy zaczynają pracować wydajniej, a to z kolei zredukuje uczucie zmęczenia. Dlatego, choć może Ci się to wydawać dość abstrakcyjne, kiedy jesteś zmęczony, nie rozsiadaj się w swoim ulubionym fotelu, tylko ruszaj na świeże powietrze. Wsiądź na rower czy hulajnogę i udaj się do najbliższego parku. Zabierz dzieci, przyjaciółkę czy psa na spacer, aby oderwać swoje myśli od pracy. Jeśli lubisz biegać, wybierz się choć na półgodzinną przebieżkę. To właśnie są najlepsze i najbardziej naturalne sposoby na stres i zmęczenie. Szybko zauważysz jak trapiące Cię problemy odchodzą na dalszy plan, a Twoje samopoczucie wyraźnie się poprawi.

Więcej aktywności, równa się – Wzrost odporności!

Jak mówi mądrość ludowa – lepiej zapobiegać niż leczyć. Niestety o swoją odporność najczęściej zaczynamy dbać wtedy, kiedy czujemy, że dopada nas choroba. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że aktywność fizyczna jest naturalnym wsparciem dla sił witalnych naszego organizmu również w walce z potencjalnymi infekcjami. Zwłaszcza ćwiczenia o umiarkowanej intensywności zmniejszają poziom hormonów stresu, czyli adrenaliny i kortyzolu, a stres jak powszechnie wiadomo wpływa znacząco na spadek naszej odporności. Za każdym razem, gdy wprawiamy swoje ciało w ruch nasz oddech przyśpiesza, a to pomaga w oczyszczeniu płuc i dróg oddechowych z bakterii i wirusów. Dodatkowo, w trakcie wysiłku wzrasta temperatura naszego ciała, a to znacznie utrudnia wirusom i bakteriom nadmierne namnażanie. W ten sposób aktywność fizyczna dosłownie przekłada się na zdrowy styl życia.

Uwierz w to, że każdego dnia masz możliwość zmienić swoje życie na lepsze. Zacznij od małych zmian, wykorzystując to, co masz w swoim zasięgu. W czasach przepełnionych nowoczesnymi technologiami, kiedy tempo życia jest ogromne, ciężko sobie uświadomić, jak bardzo potrzebujemy powrotu do korzeni – zdrowego prostego jedzenia, regularnej aktywności i wewnętrznej równowagi. Znajdź dla siebie czas i zacznij działać jeszcze dziś! 

Ruszaj się, a będziesz zdrowy i szczęśliwy!

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej