Aktywność fizyczna? Codziennie, naturalnie!

Kiedy zimowe miesiące wyraźnie zaznaczyły swoją obecność w obwodzie Twojej talii, noworoczne postanowienia o codzienności w stylu fit stały się prehistorią, a przesilenie wiosenne dało Ci się mocno we znaki… czas na zmiany. Weź sprawy w swoje ręce i po prostu się rusz! Koniec z szukaniem kolejnych wymówek i odkładaniem zdrowego styl życia na później. Zastanów się co tu i teraz możesz zmienić i zaproś endorfiny do swojej codzienności, a zobaczysz jak szybko poprawi się Twoje samopoczucie i wróci radość życia. 

Być może nigdy nie lubiłaś aktywności fizycznej i starałaś się unikać nawet WF’u w szkole. A może wciąż szukasz sportu idealnego dla siebie? Masz już w swojej kolekcji kurzące się w szafie: wspaniałą matę do jogi, profesjonalny kask do jazdy konno i buty do biegania z idealną amortyzacją? Lub też coś przeszkodziło Twojej sportowej rutynie – zmieniłaś miejsce zamieszkania, nowa praca bardzo Cię stresuje, a może w Twoim życiu pojawiło się dziecko? Kimkolwiek jesteś i jakakolwiek jest Twoja historia, każdego dnia możesz zrobić sporo dobrego dla poprawy swojego samopoczucia. Nie odkładaj tego na jutro!

Aktywność fizyczna wzmaga ochotę do życia – dobry argumenty na start?

Jeśli cichy głos w Twojej głowie pyta Cię: po co się w ogóle męczyć? Śpieszymy z garścią dobrych powodów. Włączając do swojej codzienności dawkę ruchu zyskasz więcej energii, radości z życia i chęci do działania. Przyśpieszysz swoją przemianę materii i zgubisz nadprogramowe kilogramy. Znajdziesz ujście dla stresu i negatywnych emocji, a dzięki temu będziesz bardziej wypoczęta i odprężona. Sebastian Kneipp mawiał, że aktywność fizyczna wzmaga ochotę do życia i pomaga człowiekowi poprzez wzmocnienie jego ciała. Brzmi dobrze, prawda?

Wybierz taką aktywność fizyczną jaką lubisz najbardziej

Uzbrojona w pozytywną motywację, powoli krocz drogą do zmiany swojej codzienności. Nie próbuj na siłę niczego zmieniać. Jeśli nienawidzisz siłowni, nie zapisuj się na nią. Zastanów się co sprawi Ci radość. Może lubisz tańczyć lub pływać? A może w dzieciństwie lubiłaś rolki i miałabyś ochotę tego znowu spróbować? Być może żaden sport do Ciebie nie przemawia. Masz wtedy cały arsenał codziennych okazji, które dadzą Ci okazję do aktywności fizycznej. Zamiast wsiadać do samochodu, wybierz rower lub hulajnogę. Powiedz nie windzie i ruchomym schodom. Jeśli tylko masz ku temu okazję – pokonuj schody o własnych siłach. Wysiądź jeden lub dwa przystanki wcześniej jadąc do pracy lub z niej wracając, a żeby się dodatkowo zmotywować – zainstaluj w swoim telefonie krokomierz, który podsumuje Twoją dzienną aktywność.

Czerp energię z natury

W naszej zabieganej rzeczywistości często zapominamy jak bardzo potrzebny jest nam regularny kontakt z naturą. Zamykamy się w szczelnych puszkach naszych samochodów, klimatyzowanych biurowcach i centrach handlowych. Potem znienacka znajdujemy się wśród zieleni i czujemy niewypowiedzianą ulgę. Sebastian Kneipp wielokrotnie podkreślał, jak istotny jest ruch na świeżym powietrzu. Dlatego zamiast biegać na bieżni lub ćwiczyć na rowerze stacjonarnym wybierz się do najbliższego parku lub lasu. Odetchnij głęboko powietrzem, naciesz oczy soczystą zielenią, usłysz ptaki i poczuj ciepło słońca na swojej skórze. Połącz przeżywanie natury z ruchem, a poczujesz, jak obudzą się na nowo Twoje siły witalne i w znaczący sposób poprawi się Twoje samopoczucie.

Zdrowy styl życia nie musi wiązać się z całkowitą rewolucją w Twojej codzienności. Zacznij od drobnych zmian. Słuchaj potrzeb swojego ciała, powoli wprowadzaj nowe elementy aktywności fizycznej. Doceniaj zmiany, które udaje Ci się wprowadzić i ciesz się nawet z najmniejszych sukcesów.

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej