Zamień diety cud na zdrowe odżywianie!

Muszę się wreszcie schudnąć! Koniec ze słodyczami! Zacznę jeść więcej ryb! Piję od jutra co najmniej dwa litry wody… Zazwyczaj, kiedy postanawiamy zmienić coś w naszym sposobie odżywiania aż kipimy od entuzjazmu. Niestety zapał do wprowadzania w życie licznych zasad zdrowego odżywiania szybko się kończy. Oczekujemy od siebie bardzo dużo w krótkim czasie, a to zamiast przynosić pozytywne efekty, prowadzi do zniechęcenia. Jak zatem zmienić swoje odżywianie na lepsze? Z pomocą przychodzi filozofia Sebastiana Kneippa, która pozwoli Ci zmienić codzienne nawyki na lepsze, odnaleźć zdrowie i naturalną radość z życia.

Zacznij od… pozytywnego nastawienia do zmian. Pomyśl, że niczego nie musisz, tylko chcesz coś w swoim życiu zmienić na lepsze – poprawić samopoczucie, regularnie dostarczać organizmowi niezbędnych substancji odżywczych i przestać być niewolnikiem kalorycznych przekąsek. Niech Twoim celem będzie zdrowe odżywianie i zmiana drobnych, codziennych nawyków. Powoli, krok po kroku, zacznij dążyć do zdrowego stylu życia.

Przełam rutynę i odżywiaj się zdrowo!

Rano łapiesz kawę w locie i wybiegasz bez śniadania do swoich obowiązków. Potem szybki lunch, jedzony nad klawiaturą komputera. Popołudniowy spadek koncentracji leczysz czekoladowym batonem, a wieczorem, kiedy opada z Ciebie stres z całego dnia, fundujesz sobie na kolację ucztę… Brzmi znajomo? Pod tym scenariuszem mogłoby podpisać się wielu z nas. Jeśli taki jest Twój punkt wyjścia do myślenia o zmianie stylu odżywiania, to Twój cel wydaje się być bardzo odległy i nierealny. Spróbuj zatem od swojej codziennej rutyny dodać kilka prostych nawyków. Np. przed poranną kawą wypij szklankę letniej wody z sokiem z cytryny. Dzięki temu zadbasz o odpowiednie nawodnienie organizmu i dostarczasz organizmowi cennej witaminy C, która uczestniczy w procesach budowania odporności.  Byłoby idealnie, gdyby udało Ci się zjeść pożywne śniadanie, ale jeśli nie jest to możliwe, spróbuj chociaż zabrać ze sobą do pracy porcję zdrowego jedzenia – sezonowe owoce, garść ulubionych orzechów, jogurt naturalny czy warzywa pokrojone w słupki. Wprowadź do swojego harmonogramu dnia drugie śniadanie i podwieczorek, dzięki czemu będziesz regularnie dostarczać organizmowi porcji niezbędnej energii i unikniesz wieczornego wilczego głodu. Postaw sobie na biurku dzbanek z wodą, który będzie Ci przypominał, o tym, żeby regularnie pić. Takie zmiany nie wymagają od Ciebie rewolucji w zachowaniu, a już po kilku dniach odczujesz ich dobroczynny wpływ na swoje samopoczucie.

Zamień wyrzuty sumienia na przyjemność z jedzenia

Zamiast rygorystycznych diet, zacznij zdrowo się odżywiać. Nie musisz od razu przechodzić na dietę roślinną, wystarczy, że oprócz mięsa kilka razy w tygodniu zjesz rybę lub posiłek oparty na warzywach i pełnoziarnistych kaszach. Postaraj się ograniczyć ilość tłuszczów w swoich posiłkach, wybieraj tylko te dobrej jakości. Pij dużo wody, a kolejną kawę w ciągu dnia zamień na ziołową herbatę. Potraktuj zmianę nawyków żywieniowych jako fantastyczną podróż w odkrywaniu nowych smaków warzyw i owoców sezonowych, różnorodnych kiszonek, odżywczych kasz, aromatycznych ziół i roślin leczniczych. Znasz smak pieczonego topinamburu? A może skusi Cię bogactwo witamin zawartych w surówce z czarnej rzepy? Zwyczajny z pozoru gotowany burak w duecie z prażonymi orzechami włoskimi zmienia się w wykwintną przekąskę. Daj się pozytywnie zaskoczyć.

Zdrowe jedzenie niesłusznie kojarzy się często z posiłkami nieciekawymi, pozbawionymi smaku. W rzeczywistości zdrowa kuchnia pełna jest aromatycznych ziół, soczystych warzyw i owoców, smacznych ryb i pełnoziarnistych produktów. Sebastian Kneipp wierzył, że aby być zdrowym należy jeść świadomie i odczuwać przyjemność z spożywania wartościowych posiłków. Spróbuj więc poprawić swoje samopoczucie zdrowym jedzeniem pełnym smaku. 

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej