Co daje jazda na rowerze? Aktywność fizyczna na dwóch kółkach

Kobiety często marzą o szybkim i prostym sposobie, który pomoże im skutecznie spalić kalorie, wyrzeźbić sylwetkę, wzmocnić cały organizm, zrelaksować się i poprawić nastrój, a przy tym powinien być oczywiście ekofriendly oraz tani. Aż trudno uwierzyć, że jest taka aktywność fizyczna, która spełnia wszystkie te wymagania.  Dowiedz się, jakie zalety ma jazda na rowerze.

 Czy jazda na rowerze jest zdrowa?

Jak każda aktywności fizyczna także jazda na rowerze ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Trening na rowerze zalicza się do treningów typu kardio, które poprawiają krążenie oraz normalizują ciśnienie krwi. To właśnie dlatego cykliści mają serce jak dzwon. Podczas jazdy również stale dotleniamy krew poprzez głębokie oddychanie, dzięki czemu zwiększamy powierzchnie oddechową płuc. Poprawiamy naszą wytrzymałość, dzięki czemu możemy rozkoszować się wycieczką rowerową bez zadyszki. Poza tym im bardziej mamy dotleniony organizm, w tym mózg, tym jesteśmy bardziej kreatywni na co dzień. Ponadto ćwiczenie na świeżym powietrzu zawsze pozytywnie wpływa na budowanie odporności organizmu. Dodatkowo jazda na rowerze poprawia również wzrok. Badania wykazują, że coraz więcej dzieci nosi okulary, ponieważ nie patrzą w dal, a jedynie skupione są na telefonach i monitorach. Jazda na rowerze zmusza do patrzenia i w dal i do skupiania się na bliskich przedmiotach po drodze, więc świetnie ćwiczy wzrok.

Zalety jazdy na rowerze

Jeżdżąc na rowerze stajesz się fit bez większego wysiłku i bez specjalnego myślenia na ten temat. Regularny chociaż półgodzinny trening pozwala spalić około 300-500 kcal w zależności od czasu i tempa jazdy. Podczas kręcenia pedałami głównie angażujesz do pracy mięśnie zginaczy, trójgłowy łydki, mięsień krawiecki, czworo-głowy uda, dwugłowy uda, pośladkowy wielki. Podczas ruchu na rowerze pracują też mięśnie przykręgosłupowe, mięśnie brzucha, a nawet kończyn górnych. Stawy znajdujące się poniżej pasa (biodra, kolana, kostki) podczas ruchu nie są obciążone ciężarem tułowia, dzięki czemu nie są one nadmiernie przeciążane (jak w przypadku np. biegania). Całkiem dużo, prawda?

 Ruch na łonie natury

Jazda na rowerze na świeżym powietrzu jest jedną z najlepszych aktywności fizycznych, jakie można sobie zafundować niezależnie od wieku. Według przemyśleń Sebastiana Kneippa delikatne bodźce wywołują silne efekty, dlatego niezwykle ważny jest ruch wśród zieleni i natury. Wybierając się na rowerze do parku lub lasu masz możliwość w prosty i harmonijny sposób połączyć pełne przeżywanie natury z ruchem. Zróżnicowanie terenu i jego nieprzewidywalność będzie przygodą oraz odskocznią od betonowych aglomeracji miejskich. Zwiedzisz nieznane dotąd okolice oraz tereny, niedostępne dla zmotoryzowanych. Dodatkowo ruch na łonie natury wpłynie na Twoje lepsze samopoczucie psychiczne. Według badaczy z brytyjskiej uczelni University of Exeter mieszkańcy miast korzystający z parków, ogrodów i innych terenów zielonych mniej cierpią z powodu stresu i deklarują wyższą satysfakcję z życia. Bezpośredni kontakt z naturą poprawia również nastrój. Brzmi dobrze 😊

Wycieczki rowerowe są jednocześnie doskonałym sposobem na aktywne spędzanie czasu z najbliższymi. Z jednej strony rower daje Ci poczucie niezależności – możesz wybrać tempo, w jakim chcesz podróżować, a z drugiej wspólny wybór trasy czy miejsca na odpoczynek buduje między Tobą a rodziną lub przyjaciółmi więź i poczucie wspólnoty. 

Ekofriendly

Jazda na rowerze jest nie tylko bardzo dobra dla Ciebie, jest również bardzo dobra dla naszej planety. Nie zużywasz paliw kopalnych, nie zwiększasz emisji gazów cieplarnianych, nie przyspieszasz globalnego ocieplenia, a więc…do zobaczenia na ścieżce rowerowej 😊!

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej