Domowe SPA dla stóp

Zadbaj po zimie o swoje stopy i prezentuj je z dumą! Wiosna potrafi zaskoczyć nas zarówno nagłymi opadami śniegu, jak i temperaturami powyżej 20 stopni. Często z dnia na dzień powinniśmy przerzucić się z półbutów na sandały czy klapki, ale nasze stopy pozostawiają wiele do życzenia po długich zimowych miesiącach. Aby móc z dumą zaprezentować je światu, wystarczy kilka prostych zabiegów. Z produktami marki Kneipp, to łatwiejsze niż myślisz!

Na dobry początek – kąpiel dla stóp

Sięgnij po kryształki do kąpieli stóp marki Kneipp, wsyp je do miski z ciepłą wodą i poczekaj, aż rozpuszczą się całkowicie. Następnie zanurz swoje stopy w ciepłej wodzie na około 10 minut. Cytrusowy zapach, dzięki naturalnemu, eterycznemu olejkowi pomarańczowemu, orzeźwia zmysły i odświeża, a kryształki soli mineralnej delikatnie oczyszczają stopy, zmiękczają zrogowaciały naskórek i mają działanie dezodorujące . W ten sposób optymalne przygotujesz je do dalszej pielęgnacji, a co więcej zrelaksujesz się po ciężkim dniu.

Stop zrogowaciałym naskórkom!

Pod koniec kąpieli, przetrzyj szorstkie miejsca na Twoich stopach pumeksem lub drobnoziarnistym pilnikiem. Jeśli masz zrogowaciały naskórek, to warto po kąpieli użyć „Intensywnego kremu do stóp” marki Kneipp, który pielęgnuje je od pierwszego dnia użycia dzięki połączeniu wysokiej jakości składników – 25% mocznika (urea), wyciągu z nagietka, olejku jojoba, nawilżającego pantenolu oraz chroniącej komórki skóry witaminie E. Dzięki temu szorstka i popękana skóra staje się znów miękka i gładka. Możesz też nałożyć grubszą warstwę kremu na stopy przed snem i założyć grube skarpetki – to sprawi, że pielęgnacja będzie jeszcze bardziej skuteczna. Natomiast dla mniej wymagających stóp, odpowiednie będzie „Masło do stóp” marki Kneipp, które szybko się wchłania i zapewnia stopom optymalną pielęgnację. Specjalna kombinacja cennych substancji pielęgnacyjnych zawiera 10% mocznika (urea), który nawilża i gromadzi wilgoć. Łagodzący skórę pantenol i chroniąca skórę witamina E dopełniają formułę pielęgnacyjną. Produkt ten zapobiega również grzybicy stóp!

Chodź boso po zdrowie!

Sebastian Kneipp poświęcił dużo czasu na badanie właściwości wody w leczeniu różnorakich schorzeń i hartowaniu odporności. Jednym z bardzo prostych zabiegów, dzięki którym będziesz mógł wzmocnić swój organizm, jest chodzenie boso po porannej rosie na trawie. Tylko tyle i aż tyle, żeby pobudzić Twoje krążenie, pomasować strefy refleksologiczne na stopach, zredukować stres i poprawić Twoje samopoczucie. Przygodę z chodzeniem po rosie warto zacząć latem. Najlepiej zaraz po obudzeniu się przejdź się przez 2-3 minuty po porannej rosie na trawie. Poczuj świadomie, jak chłodna rosa odświeża Twoje stopy i stopniowo zwiększa ich ukrwienie. Następnie załóż suche skarpetki i poruszaj się trochę, żeby się rozgrzać.

SPA dla stóp –  hydroterapia w wersji podstawowej?

Naprzemienne zanurzanie stóp w ciepłej i zimnej wodzie daje wyjątkowe rezultaty prozdrowotne. Oprócz wzmocnienia układu odpornościowego i poprawienia krążenia pomaga m.in. na bóle głowy, przy zaburzeniach snu czy zapobiega chronicznie zimnym stopom. Jej przygotowanie jest banalnie proste: potrzebujesz tylko dwóch misek — jedną należy napełnić zimną wodą, a drugą ciepłą. Po zanurzeniu należy trzymać stopy przez 5 minut w ciepłej wodzie o temperaturze ok. 36-38°C, a następnie zanurzyć je na 10-15 sekund w zimnej wodzie o temperaturze do 18°C. Następnie powtórz raz jeszcze tę procedurę. Potem dokładnie wysusz stopy i zadbaj o ich ponowne rozgrzanie, na przykład przez założenie ciepłych skarpetek, ruch, masaż lub przytulenie się do swojego partnera, lub domowego pupila.

Tej wiosny będziesz mogła z przyjemnością pokazać światu swoje stopy. Będą wyglądać zdrowo i mieć rumianą skórę. Jeśli dodatkowo regularne chodzenie po rosie i naprzemienne kąpiele staną się częścią Twojego zdrowego stylu życia, z pewnością zauważysz poprawę odporności i swojego samopoczucia.

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej