Nie daj się styczniowemu spadkowi nastroju, czyli sposoby na stres!

Zastanawiasz się, gdzie podział się Twój entuzjazm związany z noworocznymi postanowieniami? Dlaczego niemal wszystkie plany, które jeszcze całkiem niedawno wydawały się realne i proste do spełnienia teraz ciążą Ci niczym wyrzuty sumienia? Do tego dzień jest jeszcze krótki, słońca jak na lekarstwo, a nowe wyzwania i obowiązki niebezpiecznie zaczynają się piętrzyć… Nie przejmuj się, taki stan ducha pod koniec stycznia dopada większość z nas, ale mamy kilka skutecznych sposobów na to, jak możesz poprawić swoje samopoczucie i odzyskać radość z życia!

To nie przypadek, że najbardziej depresyjny dzień w roku przypada na trzeci poniedziałek stycznia. Blue Monday zbiera swoje żniwa wtedy, kiedy zdajemy sobie sprawę z tego jak trudno będzie zrealizować wszystkie noworoczne postanowienia, jak dużo pieniędzy wydaliśmy w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra, a aura za oknem sprzyja jedynie leżeniu pod kocem z kubkiem ciepłej herbaty. Jak się z tego złego samopoczucia otrząsnąć? Weź kilka głębokich wdechów, zatrzymaj gonitwę myśli i skup się na tym, co jest tu i teraz. Każdy nowy rok to nowe możliwości i nowe perspektywy, a dzięki kilku prostym zmianom w codziennej rutynie poradzisz sobie ze stresem i odzyskasz równowagę.   

Jak radzić sobie ze stresem – Krok po kroku do szczęścia

Nasz stres zazwyczaj bierze się z tego, że chcemy wszystkiego na raz – szybko schudnąć, poprawić kondycję i wyglądać zawsze pięknie. Próbujemy kolejne diety cud, zapisujemy się na CrossFit i wydajemy krocie na zabiegi w salonie kosmetycznym. Chcemy prowadzić takie życie, które ładnie będzie wyglądać na Instagramie czy Facebooku. A gdyby tak skupić się na tym co jest realne do spełnienia i co może przynieść nam prawdziwą i długotrwałą korzyść? Może zamiast karnetu na siłownię warto zafundować sobie codziennie półgodzinny spacer, a zamiast restrykcyjnej diety wyeliminować z jadłospisu słodycze, niezdrowe przekąski i pić więcej wody? Zamiast drogiego pakietu w salonie kosmetycznym możesz spróbować brać regularnie ciepłe kąpiele z aromatycznymi olejkami lub solami termalnymi lub spróbować innych zabiegów z zakresu hydroterapii propagowanej przez Sebastiana Kneippa. Czy wiesz, że np. chodzenie boso po śniegu wzmacnia system odpornościowy i pomaga znacznie zredukować stres? Wystarczy robić to regularnie zaledwie przez 20-30 sekund, a następnie założyć suche skarpetki i buty i rozgrzać stopy szybkim marszem. Sposoby na poprawę samopoczucia są naprawdę na wyciągnięcie ręki i wcale nie muszą wiązać się z dużymi wydatkami.

Niezawodny sposób na stres bądź bliżej natury, bliżej siebie.

Sebastian Kneipp wierzył, że każdy człowiek potrzebuje kontaktu z naturą. Dlatego jeśli chcesz odzyskać radość z życia szukaj odpoczynku i wytchnienia wśród zieleni drzew. Zrezygnuj z wizyty w centrum handlowym na rzecz spaceru w parku. Spróbuj więcej się ruszać, a zobaczysz, że dobroczynne endorfiny są niezastąpionym sposobem na stres i poprawę samopoczucia. Wykorzystaj też moc roślin leczniczych. Dobroczynny olejek z eukaliptusa świetnie sprawdzi się w zimie dając dobroczynne uczucie ciepła, a aromat olejku eterycznego zawartego w lawendzie pozwoli Ci oddalić się od trudów dnia codziennego, zrelaksuje Cię i pomoże szybciej zasnąć. Z kolei egzotyczny zapach naturalnych olejków z marakui i grejpfruta ożywi Twoje zmysły i szybko wyczaruje uśmiech na Twojej twarzy, zwłaszcza jeśli podczas prysznica zastosujesz naprzemiennie ciepłą i zimną wodę. Czasowe zwężenie naczyń krwionośnych zakończone ich rozszerzeniem pobudza krążenie w całym ciele. Siły odpornościowe zostają wzmocnione, krwioobieg, system nerwowy i przemiana materii pobudzone, a ciało ożywione. Pozwól smutkom zimy rozpłynąć się w powietrzu podczas kąpieli w wannie lub pod prysznicem z użyciem olejków, soli lub pielęgnujących płynów pod prysznic marki KNEIPP.

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej