Zdrowe odżywianie i gotowanie – to łatwiejsze niż myślisz!

Chciałabyś zacząć zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz od czego zacząć? Myślisz, że przygotowanie odżywczych posiłków jest bardzo skomplikowane, a produkty trudno dostępne? Nic bardziej mylnego! Potraktuj wprowadzanie zasad zdrowego odżywiania jako swoistą przygodę
w odkrywaniu nowych kompozycji smakowych, świeżych ziół i sezonowych produktów. Niech kulinarne eksperymenty dadzą dużo powodów do radości całej Twojej rodzinie.

Żyjemy coraz szybciej, praca kradnie nam coraz więcej godzin z doby, a na domowe obowiązki, takie jak zakupy spożywcze czy gotowanie mamy bardzo mało czasu. Dlatego coraz częściej szukamy dróg na skróty – zamiast świeżych warzyw wybieramy gotowe sosy w słoikach czy zupy instant. Zamiast owoców łapiemy w locie garść słodkich przekąsek, a przejawem troski o nasze zdrowie ma być wybór produktów typu „light”. Nie czytamy etykiet produktów, a przez to kupujemy te, które tylko z pozoru są zdrowe i odżywcze. Czas na zmiany – krok po kroku wprowadź zasady zdrowego odżywiania!

Porządek w głowie i w spiżarni pomoże w zdrowym odżywianiu

Zacznij od pozytywnego nastawienia do zmian. Pomyśl, jak wdzięczny będzie Ci Twój organizm, kiedy zaczniesz dostarczać mu odpowiednich mikro i makroelementów, a odciążysz go od rafinowanego cukru, soli i sztucznych związków chemicznych. Niech czytanie etykiet produktów stanie się Twoim nawykiem. Będziesz zaskoczona jak wiele produktów, po których byś się tego w ogóle nie spodziewała, zawiera w swoim składzie cukier, sól, substancje wzmacniające smak czy szkodliwe konserwanty. Przejrzyj swoją lodówkę i spiżarnię. Pożegnaj się na stałe ze słodzonymi gazowanymi napojami, poupychanymi w szafkach na „czarną godzinę” słodyczami, słonymi przekąskami oraz wysoko przetworzonymi gotowymi produktami czy całymi daniami. Zdrowa dieta powinna być bogata w świeże warzywa, owoce, kasze i ryby. Dlatego zadbaj, abyś miała do nich łatwy dostęp na co dzień, a na spadek nastroju i energii trzymaj w zapasie orzechy i suszone owoce.

Postaw na sezonowość, ważna zasada zdrowej diety

Kluczem do właściwej, odpowiednio zbilansowanej, pysznej i zdrowej diety jest sezonowość. Jeśli swoją kuchnię dostosujesz do tego, co aktualnie oferuje Ci dana pora roku, możesz mieć pewność, że znacznie poprawi się zarówno Twoja kondycja fizyczna jak i psychiczna. Sezonowe produkty mają najwięcej witamin, składników mineralnych oraz innych substancji aktywnych, które są dla naszego organizmu niezwykle cenne. W szczycie sezonu warzywa i owoce mają najwyższą wartość odżywczą, ponieważ mogły dojrzeć w swoim naturalnym czasie wegetacji i nie wymagały sztucznych substancji opóźniających ich dojrzewanie czy zwiększających ich czas przechowywania. W marcu i kwietniu wykorzystuj w swojej kuchni do woli: gruszki, jabłka, buraka ćwikłowego, czosnek, cebulę, fasolę (suche ziarna), kapustę białą i czerwoną, jarmuż, marchew, pietruszkę, selera, pora, ziemniaki, brukiew, cebulę dymkę, rzodkiewki czy sałatę. Szybko odkryjesz jak pełne smaku potrafi być zdrowe jedzenie i przekonasz się jak ta zmiana wpłynie na poprawę Twojego samopoczucia.

Baw się w odkrywcę, zdrowa dieta pełna nowych smaków

Zdrowe jedzenie jest pełne smaku i wartości odżywczych. Dlatego potraktuj wprowadzanie zasad zdrowego odżywiania nie jako karę czy trudne wyzwanie, a ciekawą przygodę, w której dosłownie i w przenośni będziesz mógł się rozsmakować. Doceń polskie produkty. Zamiast włoskiego risotto, spróbuj ugotować odżywcze kaszotto na bazie kaszy jęczmiennej lub gryczanej. Wypróbuj dania jednogarnkowe, do których można jednocześnie wykorzystać wiele warzyw i roślin strączkowych. Ich ogromną zaletą jest również to, że najtrudniejszą częścią przygotowywania takiej potrawy jest pokrojenie warzyw i ich doprawienie, a potem już wszystko samo się gotuje. Nie zapominaj o polskich ziołach! Natka pietruszki czy liście kopru dodają potrawom nuty świeżości, a szczypiorek wyrazistości i pikantności. Majeranek, tymianek i lubczyk wzbogacą dania aromatem i gorzkawą nutą. Cząber i estragon nadają potrawom lekko korzenny i pikantny smak. Poszukaj inspiracji na nowe dania diety roślinnej w Internecie i przekonaj się jak łatwe jest przygotowanie.

Jeśli zastanawiasz się jak poprawić swoje samopoczucie, to zdrowa dieta jest jednym z najbardziej dostępnych i prostych sposobów. Ciesz się nowymi smakami, twórz swoje kompozycje smakowe i miej pewność, że dostarczasz swojemu organizmowi wszystkiego tego, czego najbardziej potrzebuje.

Lubisz pisać? Wyślij formularz i zostań naszym autorem ✍

Dowiedz się więcej